ANA je první leteckou společností, která už nové dreamlinery nasadila do ostrého provozu. Boeing má zakázky od řady dalších aerolinií a management tvrdí, že nově zjištěné potíže s motory by harmonogram předávání letadel ovlivnit nemělo.
Riziko předčasné koroze testy odhalily v převodové části motorů. Zástupci Rolls-Royce uvedli, že firma začala nahrazovat jednu z komponent u více motorů.
Boeing 787 Dreamliner je prvním letadlem na světě, při jehož výrobě se používají moderní odlehčené materiály, převážně uhlíková vlákna. Díky tomu letoun váží méně, a tudíž má nižší spotřebu a delší dolet. To je v době vysokých cen pohonných hmot jedna z hlavních předností, na které se Boeing rozhodl aerolinie lákat.
Podle japonských aerolinií je problém ve špatně navrženém výrobním postupu, který zvyšuje riziko předčasné koroze. U tří letadel, které firma odstavila, už je podle agentury Reuters problém vyřešen a stroje jsou opět ve vzduchu. Zbývající dvě letadla čekají na díly z Británie a je možné, že zůstanou v hangáru ještě týden nebo dva.
Riziko předčasné koroze motorů je pro Boeing další nepříjemností, na kterou se během vývoje a výroby dreamlinerů přišlo. Boeing už má za sebou několikerý odklad původně oznámeného postupu a první letadla byla nasazena do komerčního provozu se zpožděním několika let. S podobnými problémy ale zápasí i hlavní rival Boeingu - evropský výrobce letadel Airbus.