Americký výrobce GM vládl světovému automobilovému trhu více přes tři čtvrtě století, než ho v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla japonská firma těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku, kvůli nimž její prodej klesl o šest procent.
Letošní nárůst je podle AP způsoben zejména úspěchy na trzích v Číně a jihovýchodní Asii a také návratem na ztracené pozice na americkém trhu. Toyota očekává, že se jí za celý rok podaří prodat 9,58 milionu aut, což by představovalo nárůst o 21 procent oproti roku 2011.
General Motors své výsledky za první pololetí zveřejní 2. srpna. Pokud by automobilka pouze udržela tempo z prvního čtvrtletí, prodala by 4,56 milionu vozů, očekává se však, že díky úspěchům v Číně a USA prodej dosáhne 4,7 milionu aut.
Německá automobilka Volkswagen, která byla loni dvojkou na trhu, v období mezi lednem a červnem prodala 4,45 milionu vozů.