"Dá se říct, že jsme na úrovni roku 2011," uvedl Dobeš. Nejvíce transakcí se podle ministerstva dopravy podařilo uskutečnit minulý čtvrtek, bylo jich téměř 28.000. Bezmála 6500 z nich ale připadlo na opravy údajů, připustilo ministerstvo dopravy.
Jinak situaci vidí vedoucí dopravně správních agend pražského magistrátu Josef Mihalík. Podle něj ve srovnání s loňským červencem je letos změn zapsaných do registru zhruba 40 procent. Od 9. července, kdy ministerstvo dopravy nový registr spustilo, se v Praze do 24. července podařilo provést 8647 změn v registru. Vloni ve stejném období to bylo 21.090 změn.
Kvůli potížím s registrem dal Dobešovi ultimátum premiér Petr Nečas. Pokud do pátku nebude systém registrace vozidel fungovat bez kolapsu a veřejnost nebude informována o tom, že je možné přijít a nechat se bez problémů odbavit, očekává šéf vlády Dobešovu rezignaci. O funkci kvůli registru přišel vrchní ředitel úseku silniční dopravy Karel Peška.
Registr vozidel zkolaboval i dnes ráno. Opakoval se problém z pondělí a úterý, kdy se registr nedokázal propojit s databází hledaných aut a s evropským registrem identifikačních čísel. Podle ministerstva dopravy to ale nebyl problém samotného registru a za nefunkční připojení odpovídá policejní prezidium, které obě databáze spravuje.
Systém registru vozidel se už třetí týden po svém spuštění potýká s řadou problémů. Během této doby několikrát zkolaboval, a pokud funkční byl, stěžovali si úředníci, že je pomalý a obsahuje obrovské množství chyb. Software pro nový registr stál 37 milionů korun, firma ATS-Telcom Praha zakázku získala od ministerstva dopravy bez výběrového řízení. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o případné sankce za nefunkčnost systému.