Socialistická vláda pod vedením prezidenta Françoise Hollandea čelí situaci, kdy se v odvětví výroby automobilů bude muset vypořádat s další vlnou propouštění. Největší francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën se totiž chystá propustit až 8000 zaměstnanců, což představuje kolem deseti procent její pracovní síly.
Předchozí vláda sektor podpořila takzvaným šrotovným, které zvedlo zájem o automobily. Ministerstvo průmyslu nyní uvádí, že příspěvek na nákup plně elektrických automobilů se zvýší z 5000 na 7000 eur (asi 179.000 Kč). Příspěvek na hybridní vozy se zdvojnásobí a dosáhne 4000 eur (asi 102.000 Kč), týkat se ale bude jen vozů vyrobených ve Francii, tudíž jen automobilek Peugeot a Toyota.
Vláda prezidenta Hollandea, která je u moci asi dva měsíce, teď prochází zatěžkávací zkouškou. Má před sebou totiž spor mezi automobilkou PSA Peugeot Citroën a odboráři. Těm se nelíbí, že chce automobilka propouštět a zavřít továrnu v Aulnay u Paříže.
Problémy, s nimiž se automobilový sektor potýká, se ale zdaleka neomezují na Peugeot. Prodej aut v Evropě v prvním pololetí klesl o téměř sedm procent a největší propad postihl Francii, Itálii a Španělsko. Prodej se tam snížil minimálně o deset procent. Jednou z mála automobilek, kterým se daří hospodářský útlum překonávat, je Volkswagen. Vděčí za to především své přítomnosti na mnoha rozličných trzích, včetně Číny, Spojených států a Brazílie.
Soubor nových opatření, která dnes francouzská vláda předložila, rovněž uvolní až 150 milionů eur v podobě státem garantovaných půjček určených subdodavatelům. Ti jsou nynějším útlumem výroby silně zasaženi. Vláda také bude mít nově povinnost při nákupech automobilů objednat alespoň čtvrtinu elektromobilů nebo hybridů.
Hollande slíbil, že automobilový sektor znovu postaví na nohy a zabrání dalšímu masovému propouštění. Státní pokladna je ale po třech letech hospodářské krize zdecimovaná, což možnosti nějakého většího zásahu téměř vylučuje.