Dostavba D8 je opět ohrožena,soud vrátil do hry odvolání ekologů

25.07.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Krajský soud v Ústí nad Labem v úterý zrušil rozhodnutí ústeckého krajského úřadu, který odmítl odvolání ekologů proti vydanému stavebnímu povolení na dostavbu zbývající části dálnice D8. Rozhodnutí z 20. dubna fakticky umožnilo začátek stavebních prací na zbývajícím úseku. ČTK o tom informovala mluvčí soudu Irena Jeřábková. Zatím není jasné, zda rozhodnutí zastaví stavební práce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) situaci nechce komentovat, dokud nebude mít rozsudek v ruce. Ekologové připouštějí, že se stavba spíše nezastaví. Žalobu na rozhodnutí úřadu podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA.

 

Dlouho odkládaná stavba nejproblémovějšího pětikilometrového úseku před Ústím nad Labem začala na začátku května. Měsíc před tím krajský úřad zamítl odvolání proti stavebnímu povolení, jenže jeho verdikt teď soud zrušil. Dokument na úřední desce soudu jen obecně konstatuje, že v řízení došlo k chybám. "Nebudeme se k tomu zatím nijak vyjadřovat, protože ještě nemáme v ruce písemné vyjádření soudu," řekla ČTK mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Od pondělka ŘSD už zase patřičná povolení, tedy územní i stavební,nemá. Přípustná je jedině kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Krajský úřad se o jejím podání teprve rozhoduje.

Zřejmé není ani to, jak rozhodnutí soudu ovlivní práce na dálnici. "Osobně bych se klonil spíš k tomu, že práce se nezastaví," řekl ČTK předseda hnutí Děti Země Miroslav Patrik, který žalobu sice nepodával, podobným způsobem ale v minulosti vynutil prodloužení prací na úseku D8 přes Krušné hory. "Aby bylo možné nové stavební povolení vydat, bude muset proběhnout znova proces ekologického povolení EIA. To může trvat několik měsíců, ale i třeba rok," dodal. Ekologové požadovali, aby se posuzovaly i varianty dálnice s tunely pod Českým středohořím.

Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy do Podkrušnohoří a do severního Německa postavit. Na dostavbu čeká asi 12,7 kilometru, z toho na necelých osmi se pracovalo už od roku 2007, posledních asi pět kilometrů bylo do letošního jara netknutých.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK