Zákazníci mohou nyní nakupovat zlevněné zboží a služby na 130 slevových serverech, jejich počet letos ale dál rychle klesá. Loni v létě jich bylo přes 200. "Zůstávají ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis a další přidanou hodnotu, ať už se jedná o garanci vrácení peněz či ombudsmana řešícího potíže za zákazníka apod.," uvedl Kováčik.
Podle ředitele portálu Slevomat Tomáše Čupra už podvodné servery odpadly a nyní z trhu mizí nepoctivé a nevěrohodné portály. "Snižování počtu serverů úzce souvisí se změnou chování zákazníků, kteří dnes již důvěřují větším slevovým portálům, které jim nabízí garance kvality slevových nabídek," uvedl.
Kováčik očekává, že se počet aktivně působících subjektů ještě zmenší. "Pokud by vývoj aktivních serverů pokračoval v dosavadním trendu, tak na Vánoce 2012 může být přibližně 50 aktivních serverů, což je číslo odpovídající velikosti českého trhu," dodal Kováčik.
Slevové nabídky podléhají sezonním vlivům. V současné době zákazníci nejvíc nakupují poukazy na cestování a venkovní aktivity. Naopak klesá zájem o vouchery z kategorie krása a relaxace, které byly v nabídce slevových portálů od jejich vzniku. Trh tak může být těmito nabídkami již nasycený. Podle statistik Slevomatu se v posledním roce dramaticky zvýšil zájem zákazníků o značkovou módu a letní dovolené.
Slevové servery zveřejnily v červenci na internetu první nepoctivé obchodníky, na které si stěžovali jejich zákazníci. Na stránkách Bloklist.cz se lidé před nákupem mohou ověřit, zda firma nabízející na slevovém portálu své produkty nepatří mezi nespolehlivé prodejce. Veřejně přístupné jsou nyní údaje o prvních 13 z nich.
Velké slevové servery si také prodejce důkladněji prověřují. "Dbáme na důkladnou kontrolu obchodních partnerů, což vede k tomu, že odmítáme až 70 procent zájemců o slevovou akci. Díky kontrolám narážíme na problémy pouze u necelého půl procenta z realizovaných slevových nabídek a v těchto případech vracíme zákazníkům peníze z vlastní kapsy," řekl za Slevomat Čupr.
První slevové servery začaly v Česku fungovat na jaře 2010, o rok později jejich počet překročil 200. Od té doby ale počet portálů klesá. Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb umožní poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.