Přetrvávající potíže s rychlostí hlásí také úředníci z Olomouce, Mladé Boleslavi, Pardubic, Karviné a dále například z Českých Budějovic. Naopak zrychlení systému registrů zaznamenali v Jihlavě. Dnešní zahájení provozu podle ČTK oslovených úředníků však žádné další komplikace neprovázely. V pondělí po ránu přitom zhruba hodinu systém nefungoval v Pardubicích, krátkodobé problémy se objevily i v Ostravě a v Praze.
"Registr vozidel od rána běží bez problémů," řekla ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. V pondělí se podle ní ve všech šesti pražských registračních pracovištích podařilo do systému zadat 1200 změn, což je číslo, které odpovídá běžnému provozu v novém registru. Ve starém systému podle vedoucího odboru dopravněsprávních agend pražského magistrátu Josefa Mihalíka se však dařilo vyřídit zhruba dvojnásobné množství žádostí.
Také v Jihlavě registr funguje. V pondělí, kdy systém podle místních úředníků fungoval poprvé bez problémů, odbavili kolem 160 klientů. "Zdá se, že se systém zrychluje a začíná se blížit původnímu stavu, kdy jsme byli schopni odbavit až 200 klientů," řekl ČTK vedoucí odboru Ján Tinka.
Funkčností registru vozidel, jeho cenou a formou zadání by se podle vicepremiérky Karolíny Peake (LIDEM) měl zabývat audit. Po ministru dopravy a svém stranickém kolegovi Pavlu Dobešovi prý bude navíc požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru, na něž upozorňují média. Dobeš sám poznamenal, že s případným auditem problém nemá.
Registr vozidel se s problémy potýká již od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 milionů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému, který provázejí vážné problémy třetí týden od uvedení do provozu. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.