Podle viceprezidenta ČSA Jiřího Marka je toto srovnání do jisté míry zkresleno strategií Českých aerolinií, které se v poslední době zaměřují především na přímá spojení z Prahy a do Prahy na úkor transferových spojení s přestupem. Například zrušené spojení Bejrút - Praha - Paříž se ve statistikách projeví jako úbytek dvou pasažérů (PAX).
ČSA se nyní nachází v poslední třetině tříletého zeštíhlovacího procesu. V roce 2010, kdy restrukturalizace firmy začala, čítala flotila ČSA pět desítek letadel a ČSA zaměstnávaly zhruba 3300 lidí. Ke konci minulého roku firma zaměstnávala 1477 lidí.
Pokud by se situace v odvětví letecké dopravy vyvíjela příznivě a nenastaly nějaké podstatné komplikace, tak se ČSA nyní blíží ke stabilní velikosti, která by se už nemusela dramaticky měnit, uvedl Moreels. Žádné další masivní propouštění proto dopravce nechystá. Počet zaměstnanců by sice v blízké budoucnosti mohl poklesnout, připustil prezident, dělo by se to ale formou přirozených odchodů.
České aerolinie v loňském roce hospodařily se ztrátou 241 milionů korun před zdaněním. V roce 2010 vykázaly hrubý zisk 76 milionu korun, v němž ale byly započteny tržby z prodeje dlouhodobého majetku za téměř 2,7 miliardy korun. Vloni ČSA prodaly majetek za zhruba 876 milionů korun.