Celkové náklady stavby mezi Sedlicí a Opatovicemi se podle projektu blíží ke dvěma miliardám korun. EU z této částky za již dokončenou stavbu z Operačního programu doprava proplatila téměř 844 milionů korun. "Schválený příspěvek z evropských fondů byl nakonec nižší," připustila Volaříková. Pro využití peněz, které by měly být vráceny do rozpočtu EU, se ale ministerstvo dopravy pokusí najít náhradní projekt, dodala.
Problémy, které některé dopravní stavby mají se zpětným schvalováním evropských dotací, nejsou v Česku nikterak výjimečné. Podle dřívějšího vyjádření ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Tomáše Čočka hrozí, že nebudou proplaceny projekty až za 20 miliard korun. Důvodem jsou zejména chyby ve výběrových řízeních a z nich vznikající vícepráce, které dopravní stavby prodražují.