Heineken dosud vlastnil APB společně s F&N a hrozilo, že do asijské skupiny vstoupí konkurenční thajský výrobce nápojů Thai Beverage. Ten minulý měsíc oznámil, že s F&N zahájil jednání o koupi menšinového podílu v APB. Dnešní dohodou si Heineken svou pozici v APB pojistil.
Heineken nabídl F&N za akcii APB 50 singapurských dolarů, což byla ve srovnání s průměrnou cenou tohoto titulu za poslední měsíc přirážka 45 procent. Podle zdrojů agentury Reuters nizozemská firma na poslední chvíli svou nabídku v některých aspektech vylepšila, celková cena ale zůstala stejná jako v nabídce ze 20. července.
Heineken získává převzetím většiny APB plnou kontrolu nad značkami Tiger, Bintang, Anchor a dalšími plus dvě desítky pivovarů ve 14 zemích Asie. Zhruba 30 procent produkce APB představuje značka Heineken. Nizozemci si převzetím APB zvýší podíl Asie na ziscích z šesti na 15 procent.
Heineken se nyní zaměřuje na expanzi na mladých trzích světa, aby snížil podíl nasycených a klesajících trhů západního světa. V minulých letech firma koupila pivovary v Mexiku a Brazílii a posílila pozice v Indii a Africe.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice, kde mu patří třetí místo na trhu, ovládá rozsáhlé portfolio značek jako Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák, nealkoholické Fríí a další.