Prada na trhu luxusních módních doplňků konkuruje hlavně francouzskému módnímu domu Louis Vuitton a další italské značce Gucci ze skupiny PPR. Růst tržeb v pololetí, které skončilo 31. července, táhl především zájem o značky Prada a Miu Miu.
Poptávka asijských zákazníků pomáhá výrobcům luxusních doplňků vyrovnat se s hospodářskými těžkostmi v západní Evropě. Výhled ale nyní poněkud zhoršují vyhlídky čínské ekonomiky, která sice pokračuje ve svižném růstu, ten by se ale proti původním předpokladům mohl ještě zpomalit.
Prada má sídlo v Miláně, akcie však loni uvedla na burzu v Hongkongu, aby byla blíž asijským zákazníkům. Tržby v Evropě se meziročně zvýšily o 37,3 procenta, v Japonsku o 34,2 procenta a v Severní a Jižní Americe o 31 procent. V Itálii růst tržeb dosáhl 21,7 procenta.
Obavy ze zpomalení tempa růstu mladých tržních ekonomik, na které Prada spoléhá čím dál více, ale poněkud zmírnily solidní výsledky firem Hermes a Rémy Cointreau.
Akcie Prady od začátku letošního roku zpevnily už asi o 50 procent. To je výrazně lepší výsledek, než jakého dosáhl index burzy v Hongkongu. Ten si zatím připsal zisk zhruba 8,5 procenta.