Insolvenční řízení je pro zklamané klienty jednou z mála cest, jak se domoci svých peněz. Pojišťovna Generali, u níž byla CK pro případ úpadku pojištěna, totiž odmítla vyplatit náhrady za neuskutečněné zájezdy. Důvodem je podle mluvčího Jiřího Cívky nedostatečný limit pojištění, který si u ní kancelář sjednala. Limit pojistného plnění je pouhých 120.000 Kč, jen náklady na návrat bezmála 300 klientů kanceláře ze zahraničí tento limit vysoko překročily.
Zklamaní klienti se chtějí svých peněz domáhat soudně. "S žádostí o pomoc či radu se na nás už obrátilo několik stovek klientů zkrachovalé BG Travel," řekl dnes ČTK Jan Kratochvíl z Občanské iniciativy Stop krachům cestovek. Sdružení radí klientům v dalším postupu a zprostředkovává jim kontakt na partnerskou právní kancelář. "Většina těch lidí je připravena vymáhat své peníze soudní cestou ať už od pojišťovny nebo od státu, zároveň připravují trestní oznámení na majitelku cestovky," dodal Kratochvíl. Vše podle něj nasvědčuje tomu, že klienty podvedla.
Marcela Pavelková provozovala cestovní kancelář velmi krátce, podle živnostenského rejstříku měla koncesi od poloviny března letošního roku. Její BG Travel se specializovala zejména na dovolené v Bulharsku. Úpadek vyhlásila 5. července. Na svých internetových stránkách uvedla, že důvodem jsou ekonomické problémy vzniklé nekorektním jednáním bulharských obchodních partnerů. V té době měla CK v zahraničí 294 klientů o jejichž návrat se musela postarat pojišťovna. Další stovky lidí už na zaplacené zájezdy neodjely.