V šesti registračních centrech v hlavním městě úředníci například v průběhu minulého týdne denně odbavili v průměru 1340 lidí. To je zhruba polovina výkonu před spuštěním nového systému, uvedl pražský magistrát.
Na rychlost systému si stěžují úředníci i v dalších městech, například v Brně, Plzni nebo Ostravě. "Není to tím, že by úředníci neuměli se systémem pracovat," řekl ČTK mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Vinna je podle něj pomalá aplikace. "Na jeden úkon je potřeba i jednou tolik času než ve starém systému," doplnil mluvčí radnice v Ostravě Michal Bayer s tím, že ostravští úředníci jsou zhruba na třech čtvrtinách původního výkonu.
Problémy souvisí se stavem dat, která se dostala do nové aplikace, uvedl náměstek ministra dopravy Miroslav Drobný. Rychlost systému by se podle něj mohla v dohledné době zvýšit. Ze smlouvy totiž vyplývá, že zhotovitel a provozovatel systému - společnost ATS - Telcom má tyto chyby opravit do 30. září. Úředníci na přepážkách by tak po tomto datu už nemuseli tato chybně uvedené údaje přepisovat, dodal Drobný.
Ministerstvo dříve uvedlo, že je v centrálním registru téměř půl milionu aut se špatně uvedenými údaji o majiteli. V systému se například nezobrazuje aktuální majitel vozidla, ale předchozí majitel. Registrační značka nesouhlasí v téměř 21.000 případech a v 7000 případech se v databázi objevily duplicitní VIN kódy. Tyto chyby se podle ministerstva dopravy vyskytovaly už v systému spravovaném ministerstvem vnitra.
Software pro nový registr stál 37 milionů korun, firma ATS-Telcom Praha zakázku získala od ministerstva dopravy bez výběrového řízení. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o případné sankce za nefunkčnost systému. Nový registr zkolaboval již krátce po svém spuštění 9. července. Celorepublikový výpadek jej opakovaně postihl i v týdnu od 23. července. Kvůli výpadkům šlo o místo ministru dopravy Pavlu Dobešovi, odvolán ale nebyl.