Tunely jsou už hotové a každý den se v nich testují technologická zařízení. "Pravidelně sem chodí zástupci Integrovaného záchranného systému a dolaďují všechny drobnosti, aby nedošlo při provozu ke kolapsu. Všechno se taky vyhodnocuje přes centrální dispečink," uvedl Macík.
V provozu už jsou některé související stavby, po nichž začali řidiči jezdit dříve, než se otevřou tunely. "Pro motoristy to bude velmi výrazné ulehčení, protože dosud se jezdilo po povrchu přes řadu křižovatek," řekl Macík. Plynulý bude průjezd od svitavské radiály na dálnici D1, lépe se pojede také na Lesnou a do Židenic, které však budou nadále přetížené. Jejich odlehčení se očekává až v roce 2021, kdy by měly být v provozu nejdelší brněnské tunely pod městskou částí Vinohrady. V Brně už nyní fungují dva tunely, a to Bohunický a Husovický.
Začátek stavby Dobrovského tunelů se o rok opozdil kvůli protesům majitelů okolních domů, kteří se obávali dopadu na životní prostředí. Kvůli nim byla stavba i na několik týdnů zastavena. Až loni na podzim se aktivisté s Ředitelstvím silnic a dálnic dohodli a stavba mohla pokračovat.