Návrh nazvaný Nové pojetí dálniční sítě chce ministerstvo dopravy předložit vládě. Přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů, uvedlo ministerstvo.
Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě by se její délka zvýšila o zhruba 300 km. Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h by měly existovat řádově stovky kilometrů. Rychlost by se mohla zvýšit na 24 úsecích, například Most - Bílina nebo Liberec - Kunratice.
Vybrané silnice první třídy mají být koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí první třídy a dálnicí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.
Vytipované úseky silnic první třídy na kterých chce MD prověřit možnost zvýšit rychlost na 110 km/h
•I/7 Chomutov - Křimov,
•I/11 Ostrava - Šenov,
•I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)
•I/13 Karlovy Vary - Ostrov,
•I/13 Most - Bílina,
•I/13 Bílina - Teplice,
•I/14 Liberec - Kunratice,
•I/20 Nová Hospoda (R4) - Písek,
•I/20 Plzeň, přivaděč k D5,
•I/23 Brno, Pražská radiála
•I/26 Plzeň, přivaděče k D5,
•I/27 Plzeň-Sukova - Dobřany,
•I/34 České Budějovice - Lišov,
•I/35 Liberec - Bílý Kostel,
•I/35 Olomouc - Křelov,
•I/37 Hradec Králové - Pardubice,
•I/38 Jihlava, přivaděč k D1,
•I/43 Brno, Svitavská radiála,
•I/44 Postřelmov, obchvat,
•I/48 Nový Jičín - Příbor,
•I/48 Český Těšín, obchvat
•I/50 Brno, Olomoucká radiála
•I/56 Prodloužená Místecká,
•I/57 Semetín - Jablůnka.