Odborníci ZenithOptimedia odhadují, že zatímco loni investice do reklamy v zemích střední a východní Evropy vzrostly o osm procent na 25,9 miliardy dolarů, tak letos se zvýší pouze o 6,2 procenta na 27,5 miliardy korun. Příští rok by se ale jejich hodnota měla zvýšit o devět procent a v roce 2014 o 9,9 procenta na bezmála 33 miliard dolarů.
Zpomalení růstu reklamních investic letos navzdory fotbalovému šampionátu a letním olympijským hrám v Londýně vykáže celá Evropa. Na vině jsou některé země eurozóny, které se potýkají s vážnými hospodářskými problémy a v letošním roce zaznamenají výrazný propad reklamních investic. Celosvětové investice do reklamy by podle ZenithOptimedia měly letos vzrůst o 4,3 procenta na 502 miliard dolarů (deset bilionů Kč), což je o něco méně, než se původně předpokládalo.
"V Evropě letos reklamě pomohou olympijské hry v Londýně a mistrovství Evropy ve fotbale, díky nimž by i západní Evropa měla zaznamenat mírný růst o 0,4 procenta. V samotné eurozóně je kvůli hospodářské situaci ve středomořských státech očekáván v roce 2012 pokles o 1,1 procenta," stojí ve zprávě ZenithOptimedia.
V letech 2011 až 2014 agentura ZenithOptimedia předpokládá, že 60 procent nárůstu reklamních výdajů bude pocházet z rozvíjejících se trhů, převážně z Brazílie, Ruska, Indie a Číny. Z pohledu investic do jednotlivých typů médií odborníci v příštích letech očekávají výrazný nárůst reklamy na internetu, a to hlavně díky sociálním médiím. Podíl globálních investic do reklamy na internetu na celkovém objemu finančních prostředků vložených do reklamy by se měl zvýšit z loňských 16,5 procenta na 21,5 procenta v roce 2014.