Průzkum: Reklama ve střední a východní Evropě opět zrychlí růst

27.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 27. srpna (ČTK) - Růst investic do reklamy ve střední a východní Evropě po letošním zpomalení v následujících dvou letech opět zrychlí tempo a přiblíží se deseti procentům. Vyplývá to z prognózy agentury ZenithOptimedia, která pravidelně monitoruje světový reklamní trh.

Odborníci ZenithOptimedia odhadují, že zatímco loni investice do reklamy v zemích střední a východní Evropy vzrostly o osm procent na 25,9 miliardy dolarů, tak letos se zvýší pouze o 6,2 procenta na 27,5 miliardy korun. Příští rok by se ale jejich hodnota měla zvýšit o devět procent a v roce 2014 o 9,9 procenta na bezmála 33 miliard dolarů.

Zpomalení růstu reklamních investic letos navzdory fotbalovému šampionátu a letním olympijským hrám v Londýně vykáže celá Evropa. Na vině jsou některé země eurozóny, které se potýkají s vážnými hospodářskými problémy a v letošním roce zaznamenají výrazný propad reklamních investic. Celosvětové investice do reklamy by podle ZenithOptimedia měly letos vzrůst o 4,3 procenta na 502 miliard dolarů (deset bilionů Kč), což je o něco méně, než se původně předpokládalo.

"V Evropě letos reklamě pomohou olympijské hry v Londýně a mistrovství Evropy ve fotbale, díky nimž by i západní Evropa měla zaznamenat mírný růst o 0,4 procenta. V samotné eurozóně je kvůli hospodářské situaci ve středomořských státech očekáván v roce 2012 pokles o 1,1 procenta," stojí ve zprávě ZenithOptimedia.

V letech 2011 až 2014 agentura ZenithOptimedia předpokládá, že 60 procent nárůstu reklamních výdajů bude pocházet z rozvíjejících se trhů, převážně z Brazílie, Ruska, Indie a Číny. Z pohledu investic do jednotlivých typů médií odborníci v příštích letech očekávají výrazný nárůst reklamy na internetu, a to hlavně díky sociálním médiím. Podíl globálních investic do reklamy na internetu na celkovém objemu finančních prostředků vložených do reklamy by se měl zvýšit z loňských 16,5 procenta na 21,5 procenta v roce 2014.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK