Úřad pro hospodářskou soutěž prověřuje rekonstrukci tramvajové trati z Liberce do Vratislavic, kde měl dopravní podnik pochybit tím, že zakázku rozdělil do dvou. Upozornili na to auditoři, kteří prověřovali Regionální operační program Severovýchod. Rekonstrukce se týkala úseku od Fügnerovy ulice přes Mlýnskou do Klicperovy a podniku nyní hrozí, že bude muset vrátit dotaci zhruba 80 milionů korun. "Odeslali jsme podklady a teď musíme počkat na rozhodnutí," poznamenal Wejnar.
Na základě upozornění opoziční Změny pro Liberec prověřuje antimonopolní úřad také údajně nevýhodnou smlouvu se společností BusLine, která bez výběrového řízení zajišťuje pro dopravní podnik městskou dopravu v Jablonci a třetinu MHD v Liberci. Podle opozičního zastupitele Josefa Šedlbauera tím podnik přichází ročně o 15 až 30 milionů korun. V Jablonci jezdí semilský dopravce za 46,30 Kč za kilometr a v Liberci za 43,6 koruny. Přiměřená cena by podle Šedlbauera byla 35 až 40 korunami.
Podle Wejnara na tom dopravní podnik neprodělává. Sám dopravní podnik si přitom na komerčních linkách pro místní podniky účtuje jen 33 korun za kilometr. Podle předsedy představenstva DPMLJ Romana Šotoly (ČSSD) dostalo město nabídku od ČSAD Liberec na zajištění dopravy s cenou jen 31 korun. "Na nejbližším zasedání městské rady se jí budeme zabývat, teprve pak můžeme zveřejnit podrobnosti," řekl dnes novinářům Šotola.
Liberecký dopravní podnik je největší společností ve vlastnictví Liberce, který letos městskou dopravu dotuje 210 miliony korun. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Podnik s půlmiliardovým obratem přepraví ročně 36 milionů cestujících. Loni firma s 456 zaměstnanci dosáhla výnosů přes 557 milionů korun a hospodaření skončilo ziskem 1,305 milionu korun. Vedle městské dopravy, provozuje dopravce i linku Liberec - Praha, autoškolu a má vlastní cestovní agenturu. Významné příjmy tvoří reklama.