Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na část dálnice D3

27.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na část úseku dálnice D3 Borek - Úsilné na Českobudějovicku. Mezi povolenými stavebními objekty jsou mimo jiné dva mosty, 1180 metrů nové dálnice, vegetační úpravy, meteostanice či automatický sčítač dopravy. Orientační celkové náklady na provedení stavby činí podle informací na webu ministerstva přes 428 milionů korun bez DPH.

 

"Tato část dálnice D3 bude vybudovaná v předstihu, neboť je technologicky náročnější než stavba hlavní trasy dálnice. Více než kilometr dlouhý úsek spojí most přes jednu z místních silnic a most přes potok Kyselá voda. Po svém dokončení bude sloužit jako manipulační plocha a umožní plynulé pokračování výstavby navazujících dálničních úseků," řekl ČTK primátor Českých Budějovic Juraj Thoma.

Podle něj není bez zajímavosti, že první zmínka o kapacitní komunikaci z jihu Čech do Prahy je už v územním plánu z roku 1928 a už tehdy se navrhovaná trasa příliš nelišila od současné. Koncepce výstavby dálnic v komunistickém Československu schválená v roce 1963 obsahovala i výstavbu dálnice D3, která byla po dalších čtyřiadvaceti letech opětovně zahrnuta do navržené dálniční sítě. Potvrdilo ji rovněž usnesení vlády České republiky v roce 1993, ale situaci zvrátil rok 1997, kdy vláda rozhodla o vyjmutí dálnici D3 z programu realizace do roku 2005, shrnul.

"Toto pro Jihočechy nešťastné rozhodnutí aktivizovalo zastánce dálnice k založení Sdružení pro výstavbu dálnice D3, jehož aktivity přispěly k zařazení D3 do vládního programu Rozvoj silničních komunikací do roku 2010. Bohužel ani v tomto termínu se dálnici nepodařilo dokončit, takže nám nezbývá než dbát na rychlost administrativy, která je v naší kompetenci, a s nadějí čekat, že letos na podzim se aspoň stavba jejího dalšího úseku konečně přiblíží k našemu městu," uvedl Thoma.

Předpokládaný termín zahájení výstavby úseku D3 Borek-Úsilné je srpen 2012 a dokončení koncem roku 2015. Zahájení stavby se pravděpodobně zdrží, ŘSD ještě nevybralo dodavatele prací. Ve hře je ještě další úsek D3, a to mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. O oba úseky projevilo zájem 11 stavebních společností. Výběrová řízení jsou dvoukolová. Tento měsíc vyprší lhůta pro odvolání proti případnému vyloučení v prvním kole.

Dálnice D3 má spojit Prahu s rakouskými hranicemi. V provozu je zatím pouze jeden úsek poblíž Chotovin na Táborsku. Náklady na celou dostavbu D3 mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště na Českokrumlovsku se odhadují asi na 50 miliard korun.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK