V současnosti se koná druhé kolo tendru na generální opravu pěti úseků, do kterého se přihlásilo 13 firem. Rozhodovat bude nabídnutá cena. Stavět by se mělo zároveň maximálně na čtyřech úsecích s tím, že dokončeny budou v závěru příštího roku. O rok se zřejmě posune modernizace pátého úseku Velká Bíteš - Devět křížů. Rozpočet každé stavby je okolo jedné miliardy Kč.
"V případě příznivého počasí bychom ještě letos mohli zvládnout přípravné práce a některé demolice," uvedl Čermák s tím, že dálnici bude potřeba rozšířit, aby se na její polovinu vešly čtyři pruhy. Na opravovaných úsecích bude rychlost snížená na 80 km/h a budou uprostřed oddělené mobilními svodidly kvůli zabránění srážky protijedoucích aut. Modernizovaná dálnice by měla mít betonový povrch, který lépe odolává vysoké zátěži kamionů.
Naopak až na příští rok se odsunula stavba úseku D1 Přerov - Lipník nad Bečvou kvůli špatně připravenému projektu. Vítěz tendru tak nebude známý v říjnu, ale zřejmě až v prosinci.
Se zhruba ročním zpožděním otevření počítá ŘSD u šestikilometrového úseku dálnice D47 z Ostravy na hranici s Polskem. Důvodem je nedostavěný návazný úsek na polské straně, kde bude nutné dobudovat most. "Úsek na české straně je hotový již od června, ale bohužel jej nemůžeme zprovoznit, protože nemá v Polsku kam pokračovat. Budeme muset stavbu zabezpečit tak, aby ji někdo ještě před zahájením provozu nerozkradl," uvedl Čermák.
Na konci měsíce by mohla být po měsíční prodlevě obnovena stavba zhruba pětikilometrového úseku dálnice D8 přes České středohoří, kterou zablokovali ekologičtí aktivisté. Kvůli zastavení prací by mohl stát dodavatelské firmě zaplatit až stovky milionů korun navíc. Po novém úseku by mohl první auta jezdit v polovině roku 2015. ŘSD by tak mohlo stihnout financování výstavby z fondů EU.