Mezi Bystřicí a Olbramovicemi bude zatím v provozu jedna kolej, druhá začne fungovat 30. listopadu letošního roku. "Kromě velkých stavebních prací na přeložkách a tunelech je již dokončena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení," upřesnila Halla.
Úplné dokončení modernizace úseku o délce 18,4 kilometru je plánováno na konec roku 2013. Investorem je SŽDC a celkové náklady dosahují 6,7 miliardy korun, přičemž čtyři miliardy jdou z Operačního programu Doprava. Po celkovém zprovoznění trati by po ní vlaky měly jezdit plynuleji, zkrátí se jízdní doba a maximální rychlost bude 160 kilometrů v hodině.
Modernizovaný úsek je součástí trati Tábor - Benešov, která byla vybudována kolem roku 1870 jako jednokolejná, a železničního koridoru vedoucího z Děčína přes Prahu a České Budějovice až k hranicím s Rakouskem.
hyp jpt