Škoda letos v Rusku překonává plány a věří v prodej 100.000 aut

29.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Moskva 29. srpna (zpravodaj ČTK) - Automobilce Škoda se letos v Rusku tak daří, že se chce do konce roku pokusit o zvýšení prodeje až na 100.000 aut. Na moskevském autosalonu to v rozhovoru pro ČTK řekl vedoucí ruské pobočky automobilky Lubomír Najman. Rusko by se tak po Číně stalo druhým největším odbytištěm škodovek, v Evropě by předstihlo i Německo. Vloni Škoda v Rusku prodala 74.100 vozidel.

Škoda původně v Rusku pro letošek počítala jen s desetiprocentním růstem oproti loňsku, ale realita předstihuje očekávání. Zatímco celý ruský trh nových osobních aut za sedm měsíců meziročně vzrostl o 15 procent, růst prodeje škodovek je daleko výraznější.

Škoda v Rusku za sedm měsíců prodala 54.684 aut, což podle Najmana představuje růst o 41 procent oproti stejnému období loňského roku. "Když si to spočítáte, tak můžeme mluvit o reálném snu, že bychom chtěli v Rusku prodat 100.000 aut, a tím se už letos zařadit do první ligy," řekl ČTK Najman.

Podle prognóz se letos v Rusku celkově prodá asi 2,75 až 2,8 milionu aut, čili podíl mladoboleslavské automobilky by mohl dosáhnout 3,5 procenta.

Škoda na autosalonu ve světové premiéře představuje svůj model Yeti s motorem 1,4 TSI a automatickou převodovkou DSG, jakož i akční model Yeti Soči určený výhradně pro ruský trh. Vůz v bílé barvě a modrým čalouněním má podpořit povědomí o automobilce jako o jednom ze sponzorů zimní olympiády, která se v roce 2014 uskuteční v jihoruském Soči.

"Je to vůbec poprvé v historii, kdy se Škoda může pochlubit, že bude sponzorem olympiády," podotkl Najman. A před akčním modelem pózoval i kapitán ruských hokejistů, letošních šampionů, aby tak ilustroval dlouhodobé angažování automobilky v roli sponzora ledního hokeje. "V USA jezdím druhým rokem s Porsche Cayenne, škodovkou jsem ještě nejel, ale prohlédl jsem si ji tu i sedl za volant," řekl ČTK hokejista Jevgenij Malkin.

V Moskvě naopak chyběl model Rapid, který bude mít světovou premiéru za měsíc na pařížském autosalonu, a také městský vůz Citigo, jehož dovoz do Ruska by se automobilce nevyplatil.

Šéf automobilky Winfried Vahland před novináři zdůraznil roli ruského trhu v plánech Škody do roku 2018 zvýšit celkové prodeje na nejméně 1,5 milionu vozů.

V letech 2005 až 2011 Škoda své roční prodeje v Rusku zvýšila ze 7500 na 74.100 vozů. Od roku 2014 počítá s výrobou nového modelu Rapid v závodu v ruské Kaluze, který již produkuje vozy Fabia a Octavia. Rychle rostou i prodeje terénního vozu Yeti, který se montuje v automobilce GAZ v Nižním Novgorodu.

Moskevský autosalon se otevře veřejnosti 31. srpna a potrvá do 9. září. Organizátoři zde čekají kromě 23 světových, 21 evropských a 85 ruských premiér i více než milion návštěvníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK