Provozní zisk (EBIT) skupiny meziročně vzrostl o více než 44 procent na 221 milionů korun. Firma uvedla, že nárůsty byly možné díky značným úsporám v rámci celé skupiny a novinkám, které uvedla na trh. Za posledních 12 měsíců se novinky uvedené na český a slovenský trh podílely na obratu sedmi procenty.
Z novinek u spotřebitelů nejvíce zabodovaly ovocné sirupy bez konzervantů Jupí Superhustý, Kojenecká voda Rajec, Kofola Bez cukru se stévií nebo ledové čaje Pickwick, uvedl marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák. "Vzhledem k tomu, že čeští spotřebitelé již dokáží ocenit zdravější nápoje, otevřeme pro ně velmi brzy pod novou značkou zcela novou kategorii," dodal.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. V roce 2011 přibyl do portfolia Kofoly energetický nápoj Semtex a Erektus. Letos nabídla Kojeneckou vodu Rajec.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola v první polovině roku 2011 a 2012 (v tisících Kč): 1.1.2012 - 30.6.2012 1.1.2011 - 30.6.2011* Změna 2012/2011 Změna 2012/2011 (%) Prodej výrobků 4,108.898 4,117.296 -8398 -0,2 Provozní zisk (EBIT) 220.917 153.169 67.748 44,2 EBITDA 464.538 381.533 83.005 21,8
*Pozn.: všechny hodnoty přepočteny z PLN průměrným kurzem za období 1.1.2011 - 30.6.2011 (1 Kč = 0,1679 PLN)
Zdroj: Kofola