Insider: Trať Rokycany - Plzeň by měl nejspíš stavět Metrostav

02.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 2. září (ČTK) - Výběrové řízení na stavbu největší železniční zakázky posledních let, kterou je modernizace trati mezi Rokycany a Plzní, by měl nejspíš získat Metrostav. Nabídl prý nejnižší cenu - 3,97 miliardy korun, což odpovídá zhruba polovině předběžně odhadovaných nákladů. S odvoláním na informace z materiálů výběrové komise to uvedl deník Insider. Podle ministerstva dopravy ale o zakázce definitivně rozhodnuto není, výběrová komise by se kvůli volbě vítěze měla ještě alespoň jednou sejít.

"Definitivní závěr bude známý do konce října. Do té doby není možné toto výběrové řízení komentovat," řekl dnes ČTK Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby.

Podle Insideru se do výběrového řízení přihlásila šestice firem. Kromě Metrostavu nabídku podaly ještě společnosti Skanska, OHL, Hochtief, PSVS a Viamont. Protože hlavním výběrovým kritériem má být podle podmínek SŽDC nabídková cena, mělo by podle Insideru být už nyní o vítězi zakázky fakticky rozhodnuto.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku společnost předběžně odhadla na 7,5 miliardy korun. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.

Po celé modernizované trati rychlostí budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň se pohybují nad 30 miliardy korun. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu doprava.

cfr dp

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK