"V případě prodejů izolací používaných na fasády je konec Zelené úsporám a čekání na další program dost výrazný," uvedl obchodní šéf Knauf Insulation. Pokles prodeje se podle něj týká hlavně polystyrenu, u minerálních izolací je situace o něco lepší. Z hlediska typu výstavby se aktuálně na dobré úrovni stále drží poptávka po izolacích určených na rekonstrukce, prodeje pro novostavby ale klesají.
V českém stavebnictví, které v současnosti čelí útlumu, výroba izolací i přes očekávanou stagnaci trhu představuje pozitivní prvek. Růst posledních let podpořil vedle programů typu Zelená úsporám také růst cen energií a snaha lidí ušetřit pomocí zateplování. "Proti běžnému stavebnictví je izolační branže stále v plusu," poznamenal Klátil.
Velikost tuzemského trhu s izolačními materiály činí podle kvalifikovaného odhadu Knauf Insulation zhruba 3,5 miliardy korun, růst trhu dosud činil do pěti procent ročně. Kromě státní podpory pomáhá růstu také například větší poptávka po silnějších izolacích než v minulosti.
Růst poptávky očekává podnik rovněž v souvislosti s evropskou směrnicí o energetické náročnosti budov. Podle této normy musí do 31. prosince 2018 členské státy EU zajistit, aby všechny nové budovy užívané a vlastněné orgány veřejné správy měly téměř nulovou spotřebu energie. Od konce roku 2020 se tomuto standardu budou muset podřídit všechny nové objekty.
Letošní stagnace tuzemského trhu ale pro Knauf Insulation problém nepředstavuje, většina tuzemské produkce z továrny v severočeské Krupce totiž směřuje do zahraničí, poznamenal Klátil. Hlavními vývozními trhy pro českou produkci Knauf Insulation jsou Německo, Polsko, Slovensko a Rakousko. "Poptávka po izolačních materiálech v Evropě stále roste," řekl obchodní šéf firmy. Z toho důvodu také skupina investuje v Turecku.
Knauf Insulation v Česku podniká od roku 2005. V severočeské Krupce postavil moderní závod, který v současnosti zaměstnává kolem 130 lidí. Dalších několik desítek lidí pracuje v centrále společnosti v Praze.
Přesné loňské výsledky tuzemská firma dosud nezveřejnila, podle obchodního ředitele Klátila budou ale zhruba stejné jako v roce 2010. Tehdy společnost utržila 1,7 miliardy korun, její čistý zisk činil přibližně 224 milionů korun. Výrazně jiné výsledky neočekává společnost ani letos. Tržby celé Knauf Group v roce 2011 překročily pět miliard eur, což je víc než 125 miliard korun.