Podle Pražských statistik fungoval registr nejlépe minulý týden, kdy všechny pražské pobočky stihly vyřídit zhruba 7000 žádostí. Ve srovnání s prvními týdny po spuštění systému to je ale asi jen o 500 vyřízených žádostí více. Čísla poskytnutá ministerstvem dopravy však ukazují na stotisícový nárůst uskutečněných transakcí při srovnání červencových a srpnových výsledků. Minulý měsíc se za celou republiku podle ministerstva uskutečnilo 378.792 transakcí, v průměru 83.000 týdně. V červenci jich bylo 270.311.
I přes částečné zlepšení se podle pražských úředníků v systému vyskytují tytéž chyby. U téměř každého vozidla je například potřeba opravit chybně uvedená data vydání registrační značky a technického průkazu, potíže se vyskytují i při zapisování počtu míst v automobilu nebo se opakovaně objevují bývalí majitelé vozů jako jejich současní vlastníci, uvedl Mihalík. Všechny tyto chyby úředníky zdržují a protahují čas odbavení, dodal s tím, že registrační místa v Praze zvládají vyřídit zhruba polovinu žádostí ve srovnání se stavem před zavedením nového registru.
Kvůli potížím s registrací vozidel se na ministerstvo obracejí lidé a firmy a po úřadu aktuálně požadují přes tři miliony korun jako odškodnění. "Máme evidováno celkem 115 žádostí, " řekl ČTK mluvčí úřadu Martin Novák s tím, že u řady těchto žádostí chybí potřebné doklady o vzniku škody, na základě kterých by ministerstvo mohlo o oprávněnosti požadavků rozhodnout. Potřebné náležitosti podle něj splňuje 59 z nich.
Částka za odškodnění by se ale v nejbližší době měla ještě zvýšit. Kompenzace budou totiž po ministerstvu požadovat i města a obce, která kvůli pomalému systému musela například prodloužit otevírací dobu registračních pracovišť a která kromě přesčasových příplatků pro úředníky měla například vyšší náklady na energie nebo telekomunikační služby. Pro ně ministerstvo dopravy ve spolupráci se Svazem měst a obcí (SMO) připravuje jednotnou podobu formuláře, jehož prostřednictvím by měly o finanční kompenzace žádat. Konečná podoba tohoto dokumentu by se podle ministerstva dopravy měla doladit do konce týdne.
Nový registr ministerstvo dopravy spustilo 9. července. Po zhruba hodině provozu systém selhal a od té doby se potýká s neustálými problémy. Software pro nový registr stál 37 milionů korun, firma ATS - Telcom Praha zakázku získala od ministerstva dopravy bez výběrového řízení. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému. Chybně uvedená data by podle ministerstva dopravy měla ze systému úplně vymizet do konce září.
Počet odbavených žadatelů v Praze v jednotlivých týdnech:
16.7 až 20.7 2012 odbaveno 6 422 žadatelů
23.7.až 27.7 2012 odbaveno 6 244 žadatelů
30.7 až 03.8 2012 odbaveno 6 211 žadatelů
06.8 až 10.8 2012 odbaveno 6 965 žadatelů
13.8 až 17.8 2012 odbaveno 6 345 žadatelů
20.8 až 24.8 2012 odbaveno 6 542 žadatelů
27.8 až 31.8 2012 odbaveno 6 972 žadatelů
Zdroj: Odbor dopravněsprávních agend magistrátu hl. m. Prahy