Podle podaných nabídek se podle SŽDC ukazuje, že o velké zakázky začínají mít zájem i menší firmy, které nepatří mezi největší tuzemské stavebníky, jako jsou Skanska, Metrostav, OHL ŽS, a Eurovia CS.
Uvedené tendry jsou součástí balíku pěti nadlimitních zakázek, jejichž podobu na začátku dubna schválila vláda. Celkem jde o stavby za 8,4 miliardy korun. Rekonstrukce koridoru u Tábora se na této částce podílí částkou 2,4 miliardy korun, oprava olomouckého nádraží by měla podle předběžných odhadů být o 100 milionů dražší. Součástí balíku jsou dále rekonstrukce kolejiště v Ústí nad Orlicí, oprava trati mezi pražskou Bubenčí a Holešovicemi a rekonstrukce železničního uzlu v Břeclavi.
Po opravě budou moci stanicí v Olomouci osobní vlaky jezdit rychlostí do 160 kilometrů v hodině, nákladní soupravy budou projíždět 120kilometrovou rychlostí. Nové ostrovní nástupiště bude vybudováno přímo v kolejišti. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení, bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Maximální rychlost na 160 kilometrů v hodině se po modernizaci zvýší i mezi Táborem a Sudoměřicemi. Stavba počítá s rozšířením současné trati na dvoukolejnou. Zhruba dvanáctikilometrový úsek se podle ministerstva dopravy zkrátí dvěma přeložkami a výstavbou nového tunelu u Sudoměřic v délce 430 metrů.