V letošním roce počítá Toyota s nárůstem prodeje na čínském trhu na milion vozů. Čína by se tak letos měla na celosvětovém prodeji automobilky podílet zhruba 12 procenty. Do roku 2015 chce firma tento podíl zvýšit na 15 procent, napsala agentura Reuters.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
Toyota se v letošním prvním pololetí vrátila do čela světového automobilového trhu, když předstihla v prodeji amerického konkurenta General Motors.
Americká GM vládla světovému automobilovému trhu přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku, takže vedoucí pozici rivalovi GM přechodně přepustila zpět.