Co je připojištění proti úpadku cestovní kanceláře

06.09.2012 | , Generali Pojišťovna
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

V současné době se v médiích často objevují zprávy o bankrotech cestovních kanceláří, jejichž klienty nebylo možné odškodnit v plné výši. Posledním výrazným případem byla cestovní kancelář Marcela Pavelková BG Travel. Tento problém by mělo vyřešit speciální připojištění.

Problémy kvůli nedostatečnému pojistnému limitu

Ať už se klienti v takových případech na zaplacený zájezd vůbec nevydají, nebo mají problémy dostat se z dovolené domů, požadují po pojišťovně odškodnění obvykle v plné výši jejich investice. To jim však pojišťovna dle zákona o cestovních kancelářích není povinna poskytnout. Přiznaná částka závisí na výši pojistného limitu, který si sjednává cestovní kancelář dle vlastního uvážení bez jakýchkoli omezení zákonem.

Pojištění proti úpadku cestovní kanceláře

Z tohoto důvodu se na trhu objevilo připojištění k cestovnímu pojištění. Jeho smyslem je zajistit koncovým klientům cestovní kanceláře včasné vyplacení plné výše ceny zájezdu. Samozřejmě pokud nepřesahuje hodnotu smluveného pojistného limitu, který v tuto chvíli činí 10 tisíc, 20 tisíc, nebo 80 tisíc Kč.

Časová stránka věci

Časový limit na odškodnění poškozených klientů z povinného pojištění proti úpadku cestovních kanceláří je půl roku. S připojištěním mohou mít klienti peníze na svých účtech do 14 dnů,“ poukazuje Pavel Sivák, vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali.

S novelou zákona se počítá až v prosinci 2013

Toto připojištění bude pravděpodobně v nabídce, dokud nebude změněn stávající zákon o cestovních kancelářích, který neupravuje nutnou výši pojistného limitu pro cestovní kanceláře a dle pojišťoven nedostatečně hájí zájmy klientů. Do té doby bude možnost sjednávat připojištění k cestovnímu pojištění online, nebo v kamenných pobočkách. S předložením novely zákona na jednání vlády se počítá v prosinci 2012, k nabytí účinnosti však pravděpodobně dojde nejdříve až v prosinci roku 2013.

Autor článku

Reklamní sdělení  

Články ze sekce: Tiskové zprávy