Trh s technickým spotřebním zbožím se ve druhém čtvrtletí propadl o deset procent v hodnotovém vyjádření, vyplývá to z aktuální studie společnosti GfK. Nejvíc, meziročně o čtvrtinu, klesly prodeje kancelářské a výpočetní techniky. Trh se spotřební elektronikou spadl o 19 procent, prodeje fotoaparátů klesly o sedm procent a mobilů o pět procent.
"Rostou pouze dvě kategorie zboží, a to jsou malé a velké domácí spotřebiče," uvedl Gažovský. V minulosti podle něj existovaly silné impulsy k nákupům spotřební elektroniky jako byla například digitalizace televizního vysílání. Ty ale teď pominuly. "My ve všech kategoriích spotřebního zboží rosteme dvouciferně a jdeme tak proti trhu," dodal.
Electro World chystá v příštím roce další expanzi v Česku a plánuje otevřít několik nových prodejen, především ve městech nad 60 tisíc obyvatel. Nyní společnost provozuje v Česku 20 prodejen a tři na Slovensku. V Bratislavě otevře za dva měsíce čtvrtou. Řetězec také vyhodnocuje fungování své franšízové prodejny ve Žďáru nad Sázavou, která byla otevřena v listopadu 2010.
"Zatím se ukazuje, že je to velmi dobrý formát, který funguje. Je to jeden z velmi zajímavých směrů, kterým bychom se mohli ubírat," řekl. Pokud se tento model osvědčí, mohl by řetězec otevřít i desítky podobných prodejen.
Tržby Electro Worldu v roce 2010 dosáhly 3,5 miliardy korun. Loni se zvýšily o půl miliardy.