Nové letiště na jižním okraji hlavního města má nahradit obě nynější, ale kapacitně už nevyhovující metropolitní letiště Tegel a Schönefeld. Jejich nástupce měl původně začít fungovat už loni na podzim, otevření však bylo posunuto na letošní červen. Měsíc před startem byl však termín kvůli problémům s protipožárním zabezpečením znovu oddálen, tentokrát na 17. března 2013.
O nutnosti posunout i tento termín se v Německu spekulovalo řadu týdnů, neboť nedostatky protipožárního systému a dalších technických součástí komplexu nadále přetrvávají. Kvůli částečné výměně vedení letištní společnosti se navíc téměř zastavily stavební práce.
K tomu se přidaly finanční těžkosti. Celý projekt se zatím prodražil o téměř 1,2 miliardy eur (29,5 miliardy Kč) na současné zhruba 4,3 miliardy eur (zhruba 105 miliard Kč). Provozovatel se kvůli tomu dostal do finanční tísně a na konci roku by mu mohla hrozit insolvence.
Nové letiště, které ponese jméno bývalého západoněmeckého kancléře Willyho Brandta, se má stát třetím největším v Německu po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Zpočátku chce ročně odbavit nejméně 27 milionů pasažérů, jeho kapacita má ale postupně narůst až na 45 milionů cestujících za rok.