Export českého průmyslu by se měl soustředit na mimoevropské trhy

10.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 10. září (ČTK) - Export českého průmyslu se musí více soustředit na mimoevropské trhy, které rostou a mají perspektivu. Vyplývá to z proexportní strategie ministerstva průmyslu a obchodu na léta 2012 až 2020. Dnes se na takovém trendu shodli při slavnostním zahájení Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně prezident Václav Klaus s ministrem průmyslu a obchodu Martinem Kubou.

V současnosti jdou čtyři pětiny vývozu do zemí Evropské unie, což je podle Kuby příliš a dělá to Česko velmi závislé na ekonomické situaci eurozóny. "Nicméně můžeme sledovat pozitivní, byť pomalý trend. Zatímco v prvním pololetí Česko zvýšilo vývoz o 150 miliard korun, snížil se vývoz do Evropy z 83 na 81 procent," uvedl Kuba.

Stát podle Klause nemá říkat podnikům, kam mají vyvážet, ale má jim sloužit k tomu, aby jim otevíral nové trhy. Připomněl svých třicet zahraničních cest s českými podnikateli. "Mimo Evropu jsou země, kde si českých výrobků váží, ale musíme jednat rychleji," míní Klaus. Ocenil, že partnerskou zemí veletrhu je letos Indie, jeden z nejdynamičtěji rostoucích trhů. Poprvé to tak není sousední země.

Na veletrhu vystavuje více než 130 firem z Indie, asijský stát je letos partnerskou zemí veletrhu díky snaze indické Rady pro podporu strojírenského exportu (Engineering Export Promotion Council).

Hospodářské vztahy mezi zeměmi se datují od roku 1920 a od veletrhu si obě vlády slibují zvýšení intenzity obchodu a spolupráce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK