PSA se potýká se slabou poptávkou na evropském trhu a její vedení v červenci oznámilo, že ve Francii propustí 8000 lidí a uzavře továrnu na pařížském předměstí Aulnay. Tento týden zpráva vládního experta Emmanuela Sartoriuse uznala, že automobilka je v těžké situaci a musí propouštět a omezovat kapacity. Kritizovala ale vedení firmy za rozhodnutí ukončit výrobo v Aulnay bez zvážení jiných možností, zejména uzavření továrny v Madridu.
"Nejde jen o Aulnay. Výrobní linky mají být zavřeny také v Rennes, kdežto madridská továrna se má ponechat v provozu," řekl ministr, jehož vláda pověřila jednáním s PSA.
Mluvčí španělského ministerstva průmyslu agentuře Reuters v reakci na signály z Paříže řekl, že rozhodnutí o rušení produkce je věcí soukromé firmy, a dál to odmítl komentovat. Tlaky Francie na PSA však v sousední zemi nebudou přijaty vstřícně, protože Španělsko je v ekonomické recesi, je ohroženo dluhovou krizí a má nejvyšší míru nezaměstnanosti v Evropě na úrovni téměř 25 procent.
Montebourg uvedl, že firemní plán restrukturalizace je v dosavadní podobě "nepřijatelný". "Budeme s managementem Peugeotu debatovat o příležitostech a dalších možnostech. Osobně bych dával přednost tomu, aby se důraz kladl na uzavírání produkce mimo Francii," řekl. Připustil ale, že zachránit Aulnay bude těžké.
Francie zažívá stagnaci a má nejvyšší nezaměstnanost za 13 let. "V situaci, kdy prožíváme takové národní drama, jim zdůrazňujeme, že je nutné udělat řadu ústupků a přiznat chyby," řekl ministr.
Celosvětový prodej vozů značek Peugeot a Citroën v prvním pololetí meziročně klesl o 13 procent. PSA je silně závislá na jihoevropských trzích Španělska a Itálie, které jsou těžce zasaženy dluhovou krizí eurozóny, a zanedbala expanzi na dynamických trzích světa.
PSA působí i v Česku, kde má u Kolína společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. TPCA už v červnu uvedla, že kvůli slabší poptávce bude muset snížit počet zaměstnanců.