"Od konce prvního kvartálu jsou podmínky na trhu hutními výrobky mimořádně složité s ohledem na nejasnost cenového trendu a zpomalování západní Evropy," uvedl Kopřiva. Podle něj firma letos dosáhne kladného hospodářského výsledku.
Kopřiva uvedl, že koncem druhého čtvrtletí na trhu nastal výprodej zásob. "Začátek roku byl charakterizován hladem po materiálu. Do toho přišla tuhá zima, hutě byly ve skluzu. V březnu a dubnu všichni zjistili, co si koupili a za jaké ceny, někteří se toho začali zbavovat a vyprodávat zásoby," uvedl Kopřiva.
Podle něj lze po zbytek roku očekávat spíše mírný pokles cen, maximálně jejich udržení. Ferona plánuje letos prodat asi 700.000 tun zboží. Na českém trhu má dominantní postavení. Jejími hlavními konkurenty jsou společnosti Nypro nebo Thyssen Ferrosta.
Ferona se zaměřuje na nákup, skladování, úpravu a prodej hutních výrobků, neželezných kovů a navazujícího sortimentu. Dominantními dodavateli firmy jsou ArcelorMittal, Moravia Steel a Evraz Vítkovice Steel. Firma také působí v Polsku a na Slovensku.
V obchodní činnosti se Ferona orientuje především na tuzemský trh. Okruh zákazníků tvoří tisíce středních a menších průmyslových, stavebních, zemědělských a obchodních firem, pro které není efektivní nakupovat přímo od výrobců. Pobočky a provozovny má Ferona po celé republice.
Ekonomické ukazatele hospodaření Ferony: Rok Hmotný prodej v tisících tun Tržby za prodej zboží v mld. Kč 2009 641 11,2 2010 659 13,2 2011 676 14,4 2012 (odhad) 700 14,5