Mluvčí Telefóniky Hany Farghali nechtěl žalobu více komentovat s tím, že firma se k probíhajícím soudním sporům nevyjadřuje. "Žalobu podat může kdokoli na kohokoli a je na odpovědných orgánech, aby to posoudily," řekl.
Podobnou žalobu podal na Telefóniku loni operátor Volný. Po firmě požaduje čtyři miliardy Kč, protože se cítí být poškozený její obchodní politikou u nabídky připojení k internetu přes ADSL v letech 2001 až 2006. Dominantní hráč na trhu měl nastavit své maloobchodní ceny u ADSL tak, že jim operátoři, kteří si na velkoobchodním základě službu u O2 pro své klienty nakupovali, nemohli konkurovat. Případ šetří i ÚOHS.
Telefónica v současnosti nabízí připojení k internetu prostřednictvím telefonní linky a technologie xDSL zhruba 800.000 zákazníků. Dalších zhruba 100.000 službu využívá u jiných operátorů, kteří službu od O2 velkoobchodně nakupují.