V první fázi, ještě do konce letošního roku, dodá zákazníkovi deset vozů, z toho tři dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 30 Tr SOR a sedm kloubových osmnáctimetrových typu Škoda 31 Tr SOR. Žilina tak posílí svůj vozový park o plně nízkopodlažní trolejbusy s asynchronními pohony a moderními informačními systémy pro cestující, řekla mluvčí.
Dopravní podnik města Žilina nyní provozuje celkem 42 trolejbusů. "Oproti současným přinesou nové vozy jak zvýšení komfortu pro cestující, tak úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu," řekl ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer.
Plzeňský podnik nedávno dodal na perspektivní slovenský trh vozidla pro Prešov, Banskou Bystrici a Bratislavu.
Škoda Electric s téměř 750 zaměstnanci, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, plánuje letos utržit asi čtyři miliardy korun, o čtvrtinu více než loni. Nárůst zajistí zejména velká poptávka po trakčních motorech a elektrických pohonech vozidel, výroba trolejbusů má stagnovat na loňských zhruba 130 vozech. Export dosáhne téměř dvou třetin produkce. V letech 2013 a 2014 plánuje atakovat pětimiliardové tržby. Firma je trvale zisková v řádu stovek milionů korun ročně.