Kdy bude nakonec přeshraniční úsek otevřený, záleží na polském ministerstvu dopravy. To si aktuálně zpracovává nový harmonogram prací s tím, že po jeho dokončení bude českou stranu o novém datu informovat. "Neoficiálně se ale hovoří o tom, že se tak nestane dříve než v srpnu příštího roku," řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Na polské straně je totiž patrně potřeba odstranit nově postavený most, který je podle polských médií v havarijním stavu.
Do zprovoznění nového úseku dálnice se ve směru do Polska bude dál využívat objížďka po stávající silnici I/67 na silniční hraniční přechod Bohumín - Chalupki. Ministerstvo dopravy jako D47 označuje dálniční spojení mezi Lipníkem nad Bečvou a polskými hranicemi. Po jejím dokončení se ale stavba stane součástí dálnice D1.
Ke kompletnímu dálničnímu propojení D1 mezi Prahou a Polskem chybí dostavba dvou úseků od Říkovic po Lipník nad Bečvou, nedostavěné úseky se aktuálně objíždějí po rychlostních silnicích R46 a R35 přes Olomouc. Stavbu Přerov - Lipník ŘSD zahájí v letošním roce. V případě úseku Říkovice - Přerov není zatím dokončené vykupování pozemků.
Stavba D47 mezi Bohumínem a hraničním přechodem je dlouhá přes šest kilometrů, její součástí je 21 mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka. V poslední době je mediáně známý zejména úsek mezi Ostravou a Bohumínem, kde Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) reklamuje u zhotovitele, kterým je společnost Eurovia CS, celkem 901 vad. Podle ŘSD firma použila při stavbě nevhodný materiál, kvůli kterému se povrch vozovky na několika místech zvlnil.
Eurovia pochybení odmítá a 17. února podala kvůli dálnici D47 žalobu k rozhodčímu soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR. Reagovala tak na dopis Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) z počátku února, které chce zvlněný úsek dálnice stavební firmě vrátit k opravě.