Firmu Viamont založilo v roce 1992 několik zaměstnanců tehdejší Traťové strojní stanice Ústí nad Labem, kteří svému bývalému zaměstnavateli začali vzápětí konkurovat. K opravám železničních tratí se postupně přidala i železniční doprava a další aktivity. Když se firma v roce 1996 změnila na akciovou společnost, předsedou představenstva se stal právě Řebíček a ve vedení vydržel až do roku 2004. O necelé dva roky později se stal poslancem a ministrem dopravy v Topolánkově vládě. Tvrdil, že svůj podíl ve Viamontu prodal.
Teď Viamont zřejmě končí. Už v květnu čelil jednomu insolvenčnímu návrhu, který ještě soud odmítl, teď už ale o insolvenci požádal sám. Navíc do úpadku vzápětí zamířila i dceřiná společnost Viamont Development. "Nelze očekávat, že mohl dlužník nastalou nepříznivou situaci překlenout v rámci dalšího provozování svého podniku. Dlužník je rovněž v úpadku ve formě předlužení," uvedlo vedení firmy v návrhu. Přiznalo dluhy 218 milionů korun a aktiva 222 milionů korun; rozprodejem aktiv se v insolvenci zpravidla splácí část dluhů.
Soud návrhu vyhověl. "Má se za prokázané, že souhrn závazků dlužníka převyšuje hodnotu jeho majetku a má více věřitelů," konstatovala soudkyně v rozhodnutí. Firma už má i obestavený účet a letos snižovala počty zaměstnanců, jejich celkový počet ale neuvádí. Insolvenčním správcem se stala teplická firma Svoboda - Vršanský, která povede 20. listopadu první schůzi věřitelů.
Vlastníkem Viamontu se stal v roce 2010 koncern IDS Olomouc, který má prakticky stejný obor aktivit jako původní Viamont. Řebíček dokonce v roce 2003 krátce předsedal jeho dozorčí radě a ve statutárních orgánech se vyskytli i další lidé, kteří původně působili ve Viamontu. Majitelem koncernu je podnikatel Zdeněk Kyselý.
Viamont svůj úpadek vysvětluje ekonomickou recesí, poklesem objemu stavebních zakázek i svým neúspěchem v jejich získávání. Ale nejen tím. "Situace se zhoršovala (...) též v důsledku nepřátelské mediální kampaně související s předchozím akcionářem, která zejména u vyhlašovaných veřejných zakázek prakticky znemožnila uspět," tvrdí Viamont. Firma byla s Řebíčkem v médiích spojována i v době, kdy byl ministrem. Deník MF Dnes dříve spočítal, že za dva roky jeho působení na ministerstvu získala zakázky za 10,4 miliardy Kč, což znamenalo zněkolikanásobení původního obratu.
Od doby, kdy se Řebíček od firmy distancoval, zmizela řada dceřiných firem Viamontu. Zbyly už jen dvě, Viamont DTS a Viamont Development, naopak minimálně další čtyři jména už ze světa zmizela.
Nákladního dopravce Viamont Cargo koupil už v roce 2008 jeho konkurent OKD Doprava, který později přešel pod křídla nadnárodního Advanced World Transport, osobní železniční dopravu na regionálních tratích převzalo IDS a přejmenovalo ji na GW Train Regio. IDS má vlastnický podíl i ve firmě Viatech, přejmenované na FVE Tech, a tenisovém LTC Viamont, který si změnil název na Teplická sportovní a vzdělávací.