"Letecké úřady Ruska a Česka nemohly dosáhnout dohody o určení druhých pravidelných přepravců," napsal deník s tím, že podepsání nové smlouvy, která by nahradila nynější z roku 1966, bylo odloženo na rok 2013.
Podle ruských zdrojů Češi naléhali na určení dalších přepravců a byli připraveni dohodu podepsat okamžitě, aby "stimulovali přepravu" na populárních linkách. Ale ruské ministerstvo dopravy dalo přednost odkladu, protože Aeroflot "ještě není připraven na liberalizaci".
Změny by se dotkly především linky mezi Moskvou a Prahou, na níž Aeroflot provozuje 28 letů týdně, ČSA více než tři desítky. Konkurenty by se Aeroflotu mohly stát aerolinky S7, Transaero či UTair, z české strany se o linku ucházel Travel Service.
O záměru ministerstva dopravy otevřít lukrativní letecké spojení na východ více dopravcům psal počátkem roku český tisk. Pro ČSA by to představovalo ohrožení nejvýnosnější části byznysu, ale mohlo by to snížit ceny letenek. Počty cestujících na linkách mezi Prahou a ruskými městy stouply za posledních pět let o téměř 70 procent.