"Zdá se, že ještě přetrvává stav z krize, kdy je na trhu poměrně dost volných řidičů. Pohříchu to jsou však méně kvalitní řidiči, kterých se firmy zbavily jako prvních a teď putují mezi firmami," uvedl mluvčí Česmadu Martin Felix.
Podle Česmadu přetrvává převis nabídky přepravních kapacit nad poptávkou. To neumožňuje dopravcům zvyšovat ceny o rostoucí náklady způsobené drahou naftou nebo zdražením mýta.
Průměrná nabízená mzda pro řidiče kamionů byla loni podle ČSÚ mezi 24.000 a 25.000 Kč. Řidiči, kteří jezdí například o víkendech do zahraničí, si vydělají i o 10.000 korun více.
Tuzemská silniční doprava je podle údajů o počtu transakcí v systému výběru elektronického mýta zhruba na stejné úrovni jako loni. Přestože se mýtné sazby od ledna zvýšily o čtvrtinu, konečný růst výběru mýtného byl v pololetí osm procent. Je to údajně způsobeno tím, že řada dopravců využila zvýhodnění pro nejekologičtější emisní třídu a nakoupila nové kamiony.