Podle Schofielda mohou být uváděny do prodeje jak nové produkty, tak zboží už stažené kvůli prohibici do skladů za předpokladu, že základem takzvaného rodného listu bude označení šarže na obalu (LOT kód) odpovídající legislativě EU i ČR. Tento kód umožní dokonalou identifikaci každého produktu tak, aby pak bylo jednoduché u každé šarže dohledat všechny použité vstupní suroviny. Každý výrobce a distributor musí dodat prohlášení, že každá jeho produkt je opatřen LOT kódem.
Cestou k uvolnění v současnosti blokovaného alkoholu do prodeje je stažení všech produktů, které byly padělány nebo v nich byla potvrzen zvýšený obsah metanolu. Staženy musí být podle návrhu i všechny produkty, které nemají LOT kód a tudíž nelze dohledat původ surovin. Předcházet obdobným případům by mělo například i snížení maximálního objemu spotřebitelského balení lihovin na tři litry, zavedení povinných registračních pokladen v gastronomii nebo trvalý celní dohled u všech výrobců lihu a lihovin.
Karlovarská likérka se už obrátila prostřednictvím Evropské konfederace výrobců lihovin na zástupce Evropské komise se žádostí o posouzení prohibice a opatřeních vedoucích ke zmírnění celoplošného zákazu prodeje lihovin, uvedl Schofield. Současná situace podle Schofielda nejen vážně ohrožuje export, ale také poškozuje pověst ČR v zahraničí. Likérka se přitom už od minulého týdne, kdy byl zákaz prodeje alkoholu v ČR vyhlášen, soustředila právě na výrobu pro exportní trhy.