Většina velkých internetových obchodů po zavedení prohibice stáhla nápoje s obsahem alkoholu nad 20 procent ze své nabídky. Některé specializované obchody jej ale stále vystavují a umožňují jeho objednání. To doprovázejí informací o prohibici nebo dodatkem, že zboží expedují až po ukončení zákazu prodeje lihovin.
Podle zjištění ČTK nejméně jeden specializovaný obchod umožňuje vystavení objednávky tvrdého alkoholu, její odeslání a následně e-mailem informuje o jejím potvrzení.
Podle Davida Bauckmanna z Effectixu se krátkodobě dá očekávat vysoký nárůst poptávky a pokud se někdo rozhodne prodávat i přes jasný zákaz, může na tom značně vydělat. "Je to ale klasický případ černého trhu v podání moderních technologií. Spíše však očekávám vznik nových e-shopů v zahraničí s těžko dohledatelným vlastníkem a jasným cílením na český trh. Zde vidím zatím mezeru s možnou dohrou u soudu," dodal.
Lidé výrazně více vyhledávají slova spojená s alkoholem a metylalkoholovou kauzou na Seznamu i Google. Například slovo alkohol zadávali uživatelé Google šestkrát víc než v předchozím měsíci. Vyhledávání hesla becherovka se zvýšilo čtyřikrát. Výraz metylalkohol nejvíce hledají uživatelé ze Severní Moravy, alkohol pak na Vysočině.
Prohibice zatím způsobila obchodníkům a výrobcům ztráty ve stovkách milionů Kč. Destiláty se kvůli vlně otrav metanolem nesmí prodávat od pátku. Na otravu metanolem zemřelo 23 lidí, další desítky lidí jsou v nemocnici.