Doporučení hodnotící komise musí podle Hally nejprve schválit generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář. Navíc běží patnáctidenní lhůta, po kterou se mohou neúspěšní uchazeči odvolat.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku společnost původně odhadla na 7,5 miliardy korun. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu, a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.
Po modernizaci celé trati budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň přesahují 30 miliard korun. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu doprava.