Becherovka linky poprvé zastavila minulý týden ve čtvrtek a v pátek. Všech 15 výrobních zaměstnanců dostalo volno. V neděli přišli do práce a vyrobili limitovanou sérii devatenáctiprocentní Becherovky Lemond. "Uvedení Lemondu 19 na trh je reakcí na zastavení prodeje alkoholu od 20 procent výše. Tento krok částečně kompenzuje finanční ztráty společnosti a pomůže i našim zákazníkům - provozovatelům barů a restaurací, kteří jsou postiženi nejvíce," poznamenal generální ředitel likérky Anthony Schofield.
Lemond je jediným firemním produktem, jehož obsah alkoholu mohla likérka snížit. Toto řešení nelze aplikovat u Becherovky Original, jejíž receptura se za více než 205 let nezměnila, podotkl Darebník. Chuť Lemondu s 19 procenty alkoholu je stejná. "Provedli jsme několik senzorických testů a ochutnávek a je zřejmé, že jemná citrusová vůně a chuť zůstává při snížení alkoholu neměnná. Proto jsme okamžitě vyráběli, abychom příznivcům Lemondu mohli dodávat jejich likér i v době takzvané prohibice," uvedl Darebník.
Vláda zvažuje, že by od středy prohibici zmírnila nebo uvolnila. Obchodní ředitel likérky Erik Čížek v této souvislosti uvedl, že technicky je možno nové kolky zavést do výroby v řádu několika dní. "Vydání nových kolků ale situaci černého trhu efektivně neřeší. Podstatné je zejména vyřešit 20 milionů lahví alkoholu v oběhu a ve skladech, které pocházejí od legálních a certifikovaných výrobců," uvedl Čížek.
Kvůli plošnému zákazu prodeje alkoholu a jeho exportu do zahraničí likérce Jan Becher krach nehrozí, ale významné finanční ztráty ano, poznamenal Čížek. "Ztráty naší společnosti se pohybují v milionech korun denně. V této chvíli nemůžeme vyčíslit ztráty s touto situací spojené, neboť vyřešení situace a návrat ke standardním podmínkám na trzích je ještě v nedohlednu. Případnými kompenzacemi se budeme zabývat až se situace stabilizuje," dodal.