Povinné ručení se přibližuje havarijnímu pojištění

24.09.2012 | , Ručení.cz
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Povinné ručení zažívá v poslední době dramatický rozvoj, který na podzim roku 2010 odstartovala služba tzv. přímé likvidace.

Do produktu, který byl po dlouhá léta motoristy vnímán pouze jako povinná daň, vstoupily moderní technologie v podobě mobilních aplikací a trendem současnosti je pak postupné smazávání rozdílů mezi povinným ručením a havarijním pojištěním. Česká pojišťovna tak například od dubna letošního roku nabízí balíček povinného ručení s názvem Premium, který jako jediný na českém trhu kryje nejen živelní rizika či střet se zvěří, ale pomocnou ruku podá i v případě odcizení vozu.

Zvyklosti známé z havarijního pojištění se v povinném ručení objevily už v září 2010, kdy Česká pojišťovna jako první nabídla všem svým stávajícím i novým klientům výhody tzv. přímé likvidace.

„Princip přímé likvidace je ve své podstatě naprosto jednoduchý. Klient nám škodu na svém automobilu nahlásí a my pak všechno vyřídíme za něj. Událost zaregistrujeme, zlikvidujeme a vyplatíme mu pojistné plnění. Vše ostatní pak už sami dořešíme s pojišťovnou viníka. Je to stejné jako v případě havarijního pojištění. I u něj klient dobře ví, kde si ho sjednal, a od stejné pojišťovny chce logicky také vyplatit plnění," říká Radim Nekov, vrchní ředitel Úseku likvidace pojistných událostí ČP.

Podle výzkumů ČP je benefit přímé likvidace atraktivní pro 89 % tuzemské populace, což postupně prokazuje i denní praxe, kdy se za dva roky existence pro tento logický způsob řešení vzniklé škody rozhodlo více než 15 tisíc motoristů pojištěných u České pojišťovny. Ze statistik České pojišťovny pak rovněž vyplývá, že výhod přímé likvidace často využívají zaneprázdnění lidé, kteří s mnohdy složitým řešením v podobě kontaktování pojišťovny viníka nehody nechtějí ztrácet drahocenný čas. Velmi často je pak přímá likvidace tím nejsnazším řešením a pomocníkem také pro ženy řidičky.

"Přímá likvidace usnadňuje řešení pojistné události také našim klientům, kterým vozidlo poškodil zahraniční řidič nebo hazardér bez sjednaného povinného ručení. To jsou přesně ty momenty, kdy přímá likvidace funguje se záměrem, s nímž jsme ji na trh uváděli – totiž maximální možnou měrou klientům pomoci a usnadnit jim řešení pojistné události,“ vysvětluje Radim Nekov.

Jak ukazují statistiky ČP, jsou typickou nehodou řešenou prostřednictvím přímé likvidace zničené zadní části karoserií aut s průměrnou výší vzniklé škody kolem 25 000 Kč. Jde tedy hlavně o menší poškození způsobené nedobrzděním, které jsou však v silničním provozu zdaleka nejčastější.

Autor článku

Tiskové zprávy  

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ