Nové centrum je další etapou rozšiřování současných areálů Škoda Auto v mladoboleslavské Česaně. Jádrem podle plánů firmy bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky agregátů využívaných v motorsportu. Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku motorů. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, dodal Hrdlička. V nové budově má najít zaměstnání 40 specialistů, které firma již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.
Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, uvedl dnes předseda představenstva Winfried Vahland. "S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje," řekl.
Škoda v současnosti v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému koncernu Volkswagen, řekl ČTK předseda odborářů Jaroslav Povšík.
Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.
Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí, uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž. V nově vznikajícím komplexu, jehož stavba byla přímo pod mladoboleslavským hradem dnes zahájena, najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.