Podle Tavarese chce Renault s odbory dojednat takové změny, které by snížily jeho mzdové a výrobní náklady ve Francii na úroveň továren ve Španělsku a Británii.
Tavares upozornil, že odbory znají situaci domácího konkurenta PSA Peugeot Citroën, který plánuje zrušení více než 10.000 pracovních míst a uzavření jedné montážní továrny. "Pomáhá jim to pochopit, že je lepší jednat o tom, jak současnou situaci vyřešit," dodal.
Čistý zisk automobilky Renault v prvním pololetí klesl o 37 procent na 786 milionů eur (20 miliard Kč) kvůli slabé poptávce v Evropě. Tržby se snížily zhruba o procento na necelých 21 miliard eur.
Poradenská společnost LMC Automotive minulý měsíc předpověděla, že celosvětový prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v letošním roce stoupne o pět procent na rekordních 79,4 milionu vozů. V Evropě však LMC očekává pokles prodeje o pět procent na 18,2 milionu vozů.
Evropský trh tlačí dolů hospodářská recese a obavy ohledně budoucnosti eurozóny. V příštím roce by měl prodej v Evropě podle LMC stoupnout o dvě procenta, pokud eurozóna současnou krizi překoná. V případě rozpadu eurozóny by se však mohl propadnout o dva miliony vozů.