V Severní Americe, tedy na největším trhu společnosti, tržby stouply o 23 procent na 2,7 miliardy dolarů. V Číně se zvýšily o osm procent na 572 milionů dolarů, zatímco v Evropě klesly o pět procent na 1,17 miliardy dolarů, napsala agentura AP.
Nike se podobně jako další výrobci spotřebního zboží potýká s vysokými náklady na suroviny a práci, nejistými ekonomickými podmínkami v Evropě a zpomalením hospodářského růstu v Číně. Firma ve čtvrtletí zaznamenala zpomalení růstu nových zakázek. Objednávky z Číny dokonce poprvé za poslední tři roky klesly.
"Čínský zákazník začíná být vybíravější a zkušenější. Tamní ekonomika navíc zpomaluje, což vytváří krátkodobé problémy pro maloobchodníky," uvedl prezident značky Nike Charlie Denson. "Je to přirozený vývoj, který vidíme na mnoha trzích, takže nejsme překvapeni," dodal.