Nabídky budou společnosti předkládat 19. listopadu, následovat bude 15denní lhůta pro odvolání. Smlouvy k provedení rekonstrukce by se tak měly podepisovat v první polovině prosince. Podle Čermáka by antimonopolní úřad neměl na obchodních podmínkách tendru shledat nic zásadně závadného, neboť součástí podmínek není a ani nikdy nebyla nutnost stavět v zimě. "Podle nového nastavení je jasně patrný termín od předání staveniště 62 dní, což přesněji zohledňuje technologickou zimní přestávku" dodal.
ŘSD měnilo podmínky tendru kvůli častým dotazům a připomínkám, které k průběhu řízení měly jednotlivé stavební firmy. Podle ředitelství změna omezí možnost budoucího vzniku víceprací, a tím i prodražování staveb. Tendr na opravy dálnice se nyní nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě ceny.
O zakázku se uchází 13 firem. Z velkých jsou to například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Právě posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.
O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun.