"Výhled hospodaření ČD Cargo není v souladu s představou mateřské společnosti," popsal důvody Slamečkova odchodu Joklík. Tento výhled, který vedení společnosti představilo koncem září, předpokládá prohloubení ztráty za letošní rok z loňských 60 milionů na 233 milionů korun. Slamečka vedení společnosti opustí po dohodě s představenstvem drah, které vykonává roli valné hromady ČD Cargo.
Nový šéf ČD Cargo, který společnost po Slamečkovi povede z pozice výkonného ředitele, bude vybrán ve standardním výběrovém řízení. Kdo nákladního dopravce povede do doby výběru nového šéfa, zatím podle Joklíka rozhodnuto není. Spekuluje se ale především o tom, že by to měl být právě Žaluda. Jeho dnešní jmenování členem představenstva ČD Cargo má údajně urychlit proces centralizace některých činností v rámci Skupiny ČD a přípravy strategického holdingu po vzoru rakouských nebo německých drah.
ČD Cargo, dceřiná společnost Českých drah, zaměstnává zhruba 9500 lidí. Loni výnosy firmy z nákladní dopravy vzrostly o dvě procenta na 14,3 miliardy korun. Cargo loni snížilo ztrátu z předloňských 853 milionů korun na zhruba 60 milionů korun.