Vozů odtažených kvůli špatnému parkování se tato novela netýká.
"Mnoho měst řeší problémy co s odtaženými vozidly. Řada z nich je podle zkušeností hlášena na bezdomovce a zahraniční osoby a tato vozidla dlouhodobě stojí na odtahových parkovištích," řekl ČTK jeden ze spoluautorů návrhu Zbyněk Gřešek. Nyní mohou magistráty tato auta pouze nechat sešrotovat, což je ale ještě více zatěžuje, protože náklady na ekologické odstranění se po majitelích nedaří vymoci.
Nově by správce komunikace, kterým je zpravidla město, mohl po uplynutí půlroční lhůty od vyzvy majiteli, aby si vůz vyzvedl, toto vozidlo prodat ve veřejné dražbě. Peníze by podle návrhu měl po odečtení nákladů na odtah poslat majiteli. Pokud se vlastník po uplynutí roční lhůty o peníze nepřihlásí, připadnou městu.
Praxe, kdy během každého blokového čištění ulic měly odtahové služby plné ruce práce, jsou už ale podle pražského magistrátu minulostí. Podle mluvčí radnice se už běžně vozidla neodtahují, ale pouze krátkodobě přesouvají a ihned po čištění se vracejí na místo.
Jednoduchý odtah vozidel znesnadňuje jednak rozhodnutí Nejvyššího soudu, které stanovilo povinnost odtažené vozidlo po skončení úklidových prací vrátit a dále možnost vlastníka dokázat, že o blokovém čištění nemohl vědět, protože byl v zahraničí nebo například v nemocnici. V takových případech pak náklady na odtah zůstávaly na správci komunikace.